Vad är oddsen på det?

Det var konstigt igår, jag hade planeringstid, en kollega kommer in och frågar en sak – och jag tar av mina glasögon för att putsa dem. Bara det att ena skalken stannar kvar vid örat! Helt sjukt, aldrig varit med om att ett par glasögon går sönder på det sättet. Det konstigaste av allt var ändå att T:s glasögon gick sönder i söndags, genom att ett hyllplan smällde till honom i ansiktet olyckligt. Men allvarligt – vad är oddsen på att två glasögon går sönder av märkliga anledningar i samma hushåll på två dagar?

Ni ser. De är av. Måste alltså gå ner till min optiker och ordna detta någon dag. Surt, i alla fall. Tur va har jag både linser och ett annat par – bara det att det andra paret är väldigt tjejigt…  Det är väl dessa med, men inte lika illa. Dessa är ju i alla fall svarta. Jag orkar nämligen inte ha linser varje dag då mina ögon inte riktigt gillar det..

Annars är jag hemma idag och imorgon. Feber, ont i halsen och jävligt trött. Hoppas bara det är något tillfälligt så jag kan jobba på fredag och åka ut till ön och fira födelsedagar. Nåväl, hoppas att halstabletterna jag har hemma ska hjälpa.

Lämna en kommentar